Danske eSportklubber

Denne side er for foreninger, der gruppe-tilmeldes til NEL, og disse foreningers frivillige.

NEL#2 Arrangør-foreninger

NEL partnere

FAQ - Foreninger og frivillige

Hvor kan jeg se mine vagter og opgaver?

• Se hvilke opgaver du er tildelt på Vagtplanen.
  • Deltag i de obligatoriske Briefings for frivillige.
  • Når du har vagt uden opgaver er du standby, og hjælpe med opgaver ad hoc - på opfordring fra en frivillig på vagt.

Jeg er på madholdet, hvad er mine opgaver?

• Lejrskolestil = Måltider forberedes og serveres af frivillige
  • Maden tilberedes i skolekøkkenet, hvor vi har tre køleskabe, markeret med indhold og opskrifter.
  • Vi spiser samlet indenfor en forholdsvis kort tidsramme jfr. programmet, og vi spiser samlet i kantinen, som ligger i forløngelse af gamer-områet idrætshallen) modsat scenen.

Får jeg en gamer-plads, når jeg er frivillig?

• Ja, du får en plads, hvor din medbragte PC kan stå, og hvor du kan game, når du ikke har vagt.

Får jeg gratis mad, når jeg er frivillig?

• Ja, du får gratis måltider på de tidspunkter du har stillet dig til rådighed, også selvom du "kun" er standby, og ikke tildelt opgaver på din vagt:
    • Morgenmad: Brød og havregryn/cornflakes
    • Frokost: Selvsmurt smørebrød
    • Varm aftensmad: Lun skinke, varme flødekartofler, salat, sodavand.
  • Du skal selv købe mad på vagter, hvor du ikke har tilmeldt dig som frivillig.  Enten kan du købe ind i Netto, eller købe et evt. overskydende måltid til ca. kr. 50 pr. måltid med MobilePay.

Hvordan kan jeg og min forening deltage - med rabat?

• Din forening kan blive Med-arrangør-forening Bidrags-organisation.
  • Med-arrangør-foreninger forpligter sig, via bestyrelses-referat-beslutning, til planlægning, afvikling, evaluering, samt frivilliges deltagelse, som anvist af HLPF.

• Bidrags-organisationer forpligter sig til kontaktpersons dialog om event, som anvist af HLPF, og til event-deltagelse med mindst én frivillig pr. 10 gamere

• Organisationens medlemmer overnatter i eget klasseværelse - sammen med mindst én frivillig voksen fra deres egen organisation.
  • Kontingent-betalende medlemmer af en Med-arrangør-forening får rabat på entré.
  • Kontakt Mogens for at høre nærmere.

Hvor mange timer forventes jeg at være til rådighed, når jeg har meldt mig som frivillig?

• Du vælger selv, ved tilmelding, hvilke tidspunkter/vagter, du er til rådighed. Vagternes starttid og varighed fremgår af tilmeldings-formularen, når du vælger "Deltagertype?" = "Frivillig - Jeg hjælper gerne med afviklingen".
  • Arrangements-kommiteen tildeler dig opgaver på din vagt i forhold til behov og hvor mange frivillige, der har meldt sig.

Hvor står alt det gamere og deres forældre kommer til at spørge om?

Hem står bag NEL?

NEL#3 Event-briefings

28.-31. marts 2024

NEL#3 arrangører og frivillige holder løbende*1 briefings under NEL#3:

28.3 kl. 15:00 Velkommen til opsætnings-party

29.3 kl. 09:50 Klar til åbning!

29.3 kl. 14:00 Hvordan går det?

30.3 kl. 16:00 Hvordan går det?

31.3 kl. 11:50 Plan for oprydning og nedtagning

31.3 kl. 14:00 Afsluttende evaluering (Maks. 15 min.)

*1  Tiderne ovenfor kan ændres med kort varsel: Under eventet, hold dig løbende orienteret om briefings HER.

Netværksmøde og brainstorm om fremtidens esport og fælles LAN-festival

Lørdag 30. marts 2024 kl. 15:00-15:45 - Hillerødholmsskolen/Hallen

• Præsentation af NEL, aktuelle aktører, samt VIP gæster
  • Fremtidige LAN-events, herunder HLParty#35, NEL#4 og GameBox
  • Debat om og ønsker til fremtidens esports-fællesskaber og fælles LAN-events i Storkøbenhavn og Nordsjælland
  • Speed dating: Foreninger og aktører og VIP gæster.

VIP gæster fra:

NEL#2 Arrangements-kommité